Låt era gäster bekräfta sin bokning med ett smart sms

Spara tid och säkerställ att gästerna kommer på sitt bokade restaurangbesök. Minska risken för “no show” och tappade intäkter.

Många restauranger lägger mycket tid på att kontakta sina gäster för att säkerställa besöket och för att boka in nya gäster vid avbokningar. Med Infoping kan ni spara massor med arbetstid, minska stress för bokningspersonalen, och på ett modernt sätt få bekräftelser från gästerna att de kommer.

Om en gäst meddelar att de inte kommer kan ni boka in nya gäster och minska risken för uteblivna intäkter. Gästerna kan även lämna kommentarer om särskilda önskemål eller om antalet personer har förändrats.

De flesta bokningssystem kan skicka ut påminnelser, men det är bekräftelsen från gästen som är det viktiga. Genom att enkelt importera bokningar från Caspeco (eller annat bokningssystem) kan ni skicka ut smarta sms till era gäster och be dem bekräfta sitt besök.

Så här säger Sebastian Schardl, Drift- och personalansvarig, Svenssons Krogar i Uppsala:

“Det är väldigt kostnadseffektivt och tidssparande att nå ut till våra gäster via Infoping. Det känns modernt och rätt i tiden att kommunicera på det viset, samt bekvämt för gästen att snabbt kunna ge återkoppling till oss utan att behöva ringa”

 

Vad är ett smart sms?

Mottagaren får ett sms med ditt valda avsändarnamn och en länk.


I smset finns en webblänk som mottagaren klickar på.


Här kan mottagaren bekräfta eller avboka sitt besök enkelt med ett knapptryck samt lämna kommentar vid behov.


I Infopings webbverktyg får ni en tydlig sammanställning över gästernas svar.