Hur nöjda är era kunder?

Mäta kundnöjdhet = kvalitétssäkring
Att mäta kundnöjdhet är viktigt för alla typer av företag. Det är ett sätt att kvalitétssäkra sin verksamhet och få reda på vad man behöver utveckla för att bli bättre och få fler nöjda kunder. Det är också ett sätt att stärka relationen med kunderna så de känner att de få göra sin röst hörd.

Positiv kritik är alltid kul att få, och det är ju något vi gärna stoltserar med. Vi lägger gärna upp sådan feedback från kunderna på sociala medier och skryter lite. Och det är absolut inget fel i det, det ger oss och andra kunder som ser en sådan kommentar en boost kring vårt företag och det är ju bara bra.

Att få negativ kritik kan däremot kännas tufft och kan ibland vara svårt att hantera. Men om man vänder på det så kan vi ju se även negativ kritik som något positivt, det är ju det som hjälper oss att förädla det vi håller på med och bli bättre helt enkelt. Så länge den negativa kritiken är någorlunda konstruktiv är det ju väldigt bra att det kommer upp till ytan.

Vi är alla människor med olika bakgrunder och referenser, det är viktigt att ha med i tankarna, särskilt när man ska hantera negativ kritik. Vi vet inte vad personen i fråga har med sig som gör att hen reagerar som hen gör. Kanske är kritiken orättfärdig. Det kan ju faktiskt bero på omständigheter hos kunden som vi inte vet något om. Utifrån det perspektivet är det viktigt att alltid vara inlyssnande och ödmjuk gentemot kunderna.

Hur svårt kan det vara?
Vi har skapat ett oerhört smidigt sätt att göra kundundersökningar som skickas ut med smarta sms. En sådan kundundersökning kan göras löpande över tid, helt automatiskt, eller så kan man göra engångsundersökningar vid speciella tillfällen. Det är busenkelt helt enkelt.

Våra kunder kan enkelt skapa sina enkäter i vårt webbvektyg där vi har stöd för alla möjliga typer av svarsalternativ, som t.ex. NPS (Net Promoter Score), olika knappvarianter, fritextsvar m.m. Kunderna kan även skapa sina helt egna knappar om de vill det.

I en och samma enkät kan man mäta sådant som är generellt för företaget, men även specifika saker som hur nöjd kunden är med den individuella säljpersonens, konsultens eller supportpersonens insats.

Rapporter
Man kan när som helst plocka ut rapporter med statistik på detaljnivå för uppföljning.

På bilden visas ett fingerat exempel på första sidan av en rapport, i rapporten finns även samtliga kommentarer från både säljare och köpare samt enskilda rapporter per mäklare.

Det är ett exempel på hur en mäklarfirma kan använda vår kundundersökningsmodul för att mäta hur nöjda kunderna är, såväl med mäklarfirman i stort som med den enskilde mäklaren. Men det går ju att applicera i vilken säljorganisation som helst.

Vill du veta mer om hur det funkar?
Kontakta oss på: info@infoping.se eller ring 018-681625.