Hur smakade maten egentligen?

Du sitter på en restaurang i glada vänners lag och får in en tournedos som haft en lite för intim date med stekpannan (tänk skosula). Eftersom du är väldigt hungrig och inte vill vara till besvär tar du bara lite extra sås och tuggar i dig köttet, tillbehören var ju trots allt supergoda!

Middagen löper på, ni har väldigt trevligt. Servitören kommer och dukar av;
“Smakade allt bra?”
“Ja tack, det var gott” hör du dig själv säga, mest på rutin.

Känner du igen dig? Du är troligtvis inte ensam.
Varför säger man inte vad man tycker? Anledningarna kan vara många, man vill inte förstöra stämningen, man vill inte vara till besvär etc..

Du som restaurangägare (eller ansvarig för något annat serviceyrke) vill ju naturligtvis veta vad kunden tycker på riktigt. Du vill kunna rätta till eventuella brister istället för att kunden ska berätta om sina dåliga erfarenheter för någon annan.

För att få ett ärligt svar kan det vara en bra idé att i efterhand skicka ut en snabb fråga, kanske till och med med anonyma svar. Då säkerställer du även att kritiken (såväl positiv som negativ) kommer fram till dig och inte fastnar hos servitören/kundmottagaren.

Med Infoping kan vi göra den här processen helt automatiserad. Du behöver bara bestämma vilka frågor du vill skicka ut och vid vilka tillfällen, sen kan du luta dig tillbaka och studera rapporterna.

Vem vill inte få en regelbunden uppföljning av företagets servicenivå med minimal arbetsinsats?

Kontakta oss på info@infoping.se alt 018-681625 om du vill veta mer om automatiserad kunduppföljning.